Construction of Authority in the Genre of Institutional Business Card

Authors

  • Наталья Геннадьевна Бурмакина Сибирский федеральный университет

Abstract

Natalya G. Burmakina (Krasnoyarsk, Russian Federation)

The paper is aimed at the analysis of the discursive work on creating the self-credibility in academic communication. The genre of institutional personal page on the University sites is considered. The author describes the most frequent, in this genre, discursive practices of constructing credibility in Russian and Spanish. The method used in the research is critical discourse analysis.

Key words: credibility, identity, academic discourse, personal page, discursive practice.

Author Biography

Наталья Геннадьевна Бурмакина, Сибирский федеральный университет

Natalya G. Burmakina – candidate of philology, associate professor of German languages theory and cross-cultural communication dpt. Siberian Federal University.

References

Болдырева А.А. Категория авторитетности в научном дискурсе: дис.… канд. филол. наук. Воронеж, 2006. 182 с.

Громова В.М. Конструирование идентичности в интернет-дискурсе персональных объявлений: автореф. дис.… канд. филол. наук. Ижевск, 2011. 19 с.

Дайнеко П.М. Дискурсивные стратегии самопрезентации в институциональном интернет-общении: автореф. дис.… канд. филол. наук. М., 2011. 25 с.

Кашкин В.Б. Авторитетность как коммуникативная категория // Изв. Волгоградского гос. пед. ун-та. 2007. № 5. С. 12 – 18.

Лутовинова О.В. Гипертекст: понятие, основные характеристики, возможные подходы к лингвистическому анализу // Изв. Волгоградского гос. пед. унта. 2009. № 5. С. 4 – 7.

Лысак И.В., Косенчук Л.Ф. Формирование персональной идентичности в условиях сетевой культуры. М.: Спутник, 2017. 147 с.

Правкина С.Н., Григоренко И.Н. Гипертекст как проявление текста в Интернете // Вестн. Адыгейского гос. ун-та. Серия 2: Филология и искусствоведение. 2009. № 4. С. 146 – 149.

Школовая М.С. Лингвистические и семиотические аспекты конструирования идентичности в электронной коммуникации: дис.… канд. филол. наук. Тверь, 2005. 174 с.

Hyland K. Projecting an academic identity in some reflective genres // Ibérica, 2011. № 21. P. 9–30.

Padurets A.A. Sarafannikova E.V. Authority in communication: direct and indirect // Russian Linguistic Bulletin, 2016. № 4 (8). P. 39 – 41. References

Boldyreva A.A. Kategoriya avtoritetnosti v nauchnom diskurse: dis.… kand. filol. nauk. Voronezh, 2006. 182 p. (In Russian).

Gromova V.M. Konstruirovaniye identichnosti v internet-diskurse personal’nykh ob´avleniy: avtoref. dis.… kand. filol. nauk. Izhevsk, 2011. 19 p. (In Russian).

Dayneko P.M. Diskursivnyye strategii samoprezentatsii v institutsional’nom internet-obshchenii: avtoref. dis.… kand. filol. nauk. Moskow, 2011. 25 p. (In Russian).

Kashkin V.B. Avtoritetnost’ kak kommunikativnaya kategoriya. Izv. Volgogradskogo gos. pedagogicheskogo un-ta, 2007, no 5, pp. 12-18. (In Russian).

Lutovinova O.V. Gipertekst: ponjatiye, osnovnyye harakteristiki, vozmozhnye podhody k lingvisticheskomu analizu. Izv. Volgogradskogo gos. pedagogicheskogo unta, 2009. no 5, pp. 4-7. (In Russian).

Lysak I.V., Kosenchuk L.F. Formirovaniye personal’noy identichnosti v usloviyakh setevoy kul’tury. M., Sputnik, 2017. 147 p. (In Russian).

Pravkina S.N., Grigorenko I.N. Gipertekst kak proуavlenie teksta v Internete. Vestn. Adygeyskogo gos. un-ta. 2, Filologiya i iskusstvovedeniye, 2009, no 4, pp. 146 - 149. (In Russian).

Shkolovaya M.S. Lingvisticheskiye i semioticheskiye aspekty konstruirovaniya identichnosti v elektronnoy kommunikatsii: dis.… kand. filol. nauk. Tver’, 2005. 174 p. (In Russian).

Hyland K. Projecting an academic identity in some reflective genres. Ibérica, 2011, no 21, pp. 9-30.

Padurets A.A. Sarafannikova E.V. Authority in communication: direct and indirect. Russian Linguistic Bulletin, 2016, no 4 (8), pр. 39-41.

Published

2018-07-01

How to Cite

Бурмакина, Н. Г. (2018). Construction of Authority in the Genre of Institutional Business Card. Proceedings of Southern Federal University. Philology, (2), 136–144. Retrieved from https://philol-journal.sfedu.ru/index.php/sfuphilol/article/view/1105

Issue

Section

LINGUISTICS