Detection of Problematic Aspects for the Students of Technical Specialties in the Process of English Grammar and Lexis Studies

Authors

  • Ольга Владимировна Аверкова Ural Federal University
  • Евгений Вячеславович Павлюк Ural Federal University

Abstract

Olga V. Averkova, Evgeny V. Pavlyuk (Ekaterinburg, Russian Federation)

The article reveals the problem areas in the field of studying English grammar and lexis for the first- and second-year students of Bachelor and Master’s degree programs based on the results of the entrance test in which 90 people took part. Moreover, it is presented our point of view concerning possible reasons for the problematic areas appearance.

Key words: university education, testing, foreign language teaching, lexical and grammatical material.

DOI 10.23683/1995-0640-2019-2-167-173

Author Biographies

Ольга Владимировна Аверкова, Ural Federal University

Olga V. Averkova – senior lecturer. Ural Federal University. Ekaterinburg.

Евгений Вячеславович Павлюк, Ural Federal University

Evgeny V. Pavlyuk – assistant. Ural Federal University. Ekaterinburg.

References

Бубич О.А., Гилевич Е.Г. Клиповое мышление и организация педагогического процесса в вузе // Моделирование эффективной речевой коммуникации в контексте академического и профессионально ориентированного взаимодействия: сб. науч. ст. / под общ. ред. О. В. Лущинской, Е. В. Савич. Минск: Изд-во Белорусского гос. ун-та, 2016. С. 65 – 71 [Электронный ресурс]. URL: http://elib.bsu.by/ bitstream/123456789/159293/1/Luschinskaya1.pdf (дата обращения 18.02.2018).

Булатова Д.В. Теоретические основы курса обучения иностранному языку в неязыковом вузе: дис. … д-ра пед. наук. М., 1999. 521 с. [Электронный ресурс]. URL: http://www.dissercat.com/content/teoreticheskie-osnovy-kursa-obucheniyainostrannomu-yazyku-v-neyazykovom-vuze (дата обращения 18.02.2018).

Руденко А.П. Индивидуальный подход в развитии дискурсивной компетенции студентов при обучении иностранному языку в вузе: дис. … канд. пед. наук. Великий Новгород, 2007. 194 с.

Сельверова Л.О. Учет индивидуального учебного стиля студентов в обучении иностранным языкам на основе компетентностного подхода: дис. … канд. пед. наук. Улан-Удэ, 2010. 167 с.

Сметанина М., Матушак А. Концептуальные основы составления учебника по иностранному языку на базовом и предпороговом уровне // General and Professional Education. 2012. № 1. С. 45 – 52.

Longman Placement Test. Pearson Education Polska 2004 for Katolocki Uniwersytet Lubelski. Available at: https://www.kul.pl/ogolne/spnjo/testy/ longman.pdf (accessed 18.02.2018).

References

Bubich O.A., Gilevich E.G. Klipovoye myshleniye i organizatsiya pedagogicheskogo protsessa v vuze. Modelirovaniye ehffektivnoy rechevoy kommunikatsii v kontekste akademicheskogo i professional’no oriyentirovannogo vzaimodeistviya: sb. nauch. st. Pod obshch. red. O.V. Lushchinskoy, E. V. Savich. Minsk, Izd-vo Belorusskogo gos. un-ta, 2016, pp. 65-71. Available at: http://elib.bsu. by/bitstream/123456789/159293/1/Luschinskaya1.pdf (accessed 18.02.2018). (In Russian).

Bulatova D.V. Teoreticheskiye osnovy kursa obucheniya inostrannomu yazyku v neyazykovom vuze: dis. … d-ra ped. nauk. M., 1999. 521 p. Available at: http://www. dissercat.com/content/teoreticheskiye-osnovy-kursa-obucheniya-inostrannomuyazyku-v-neyazykovom-vuze (accessed 18.02.2018). (In Russian).

Rudenko A.P. Individual’nyy podkhod v razvitii diskursivnoy kompetentsii studentov pri obuchenii inostrannomu yazyku v vuze: dis. … kand. ped. nauk. Velikiy Novgorod, 2007. 194 p. (In Russian).

Sel’verova L.O. Uchyot individual’nogo uchebnogo stilya studentov v obuchenii inostrannym yazykam na osnove kompetentnostnogo podkhoda: dis. … kand. ped. nauk. Ulan-Ude, 2010. 167 p. (In Russian).

Smetanina M., Matushak A. Kontseptual’nyye osnovy sostavleniya uchebnika po inostrannomu yazyku na bazovom i predporogovom urovne. General and Professional Education. 2012, no. 1, pp. 45-52. (In Russian).

Longman Placement Test. Pearson Education Polska 2004 for Katolocki Uniwersytet Lubelski. 2004. Available at: https://www.kul.pl/ogolne/spnjo/testy/ longman.pdf (accessed 18.02.2018).

How to Cite

Аверкова, О. В., & Павлюк, Е. В. (2019). Detection of Problematic Aspects for the Students of Technical Specialties in the Process of English Grammar and Lexis Studies. Proceedings of Southern Federal University. Philology, 2019(2), 167–173. Retrieved from https://philol-journal.sfedu.ru/index.php/sfuphilol/article/view/1296

Issue

Section

EDUCATION