ПРОШЕДШЕЕ НЕОПРЕДЕЛЕННОЕ ВРЕМЯ В ХУДОЖЕСТВЕННОМ ДИСКУРСЕ
Abstract
Статья ставит своей целью дать анализ функций, которые выполняет форма прошедшего неопределенного времени во временной организации художественного дискурса. Утверждается, что те значения, которые данная форма способна принимать в художественном дискурсе, базируются на ее семантическом потенциале.
References
Бахтин М.М. Слово о романе // Вопросы литературы и эстетики. М., 1975.
Блох М.Я. Теоретическая грамматика английского языка. М., 2000.
Головина Е.В. К проблеме времени и пространства в литературе и языкознании. М., 2002.
Левченко М.Н. Темпоральная структура художественного текста (жанр рассказа) : автореф. дис.... канд. филол. наук. М., 1981.
Лихачев Д.С. Поэтика древнерусской литературы. Л., 1971.
Лотман Ю.М. Об искусстве. Структура художественного текста. Семиотика кино и проблемы киноэстетики. СПб, 1998.
Падучева Е.В. Семантические исследования: семантика времени и вида в русском языке, 1996.
Полякова И.М. Роль лексических указателей времени в уточнении видовременной характеристики предиката // Филол. вестн. Ростовского гос. ун-та. 2001. № 3. С.31-34.
Тураева З.И. Время грамматическое и время художественное (на мате- риалеанглийского языка). М., 1979.
Marrell F.A. Semiotic Theory of Texts. Berlin, 1985.
Noth W. Handbook of semiotics. Bloomington, 1990.
Ochs E., Capps L. Living Narrative: Creating lives in Everyday Storytelling. London, 2001.
Atwood M. Cat’s Eye. Toronto, 1998.
Azzopardi T. The Hiding Place. London, 2002.
BarnesJ. England, England. Toronto, 1998.
Bawden N. Circles of Deceit. London, 1987.
Greene G. The Heart of the Matter. London, 1998.
Kureishi H. The Buddha of Suburbia. New York, 1991.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).