РЕЦЕПЦИЯ НОВЕЛЛ ЭДГАРА ПО В КИНЕМАТОГРАФЕ ФРАНЦИИ
Abstract
Рассматривается эволюция восприятия и трактовки личности и творчества Эдгара По во французском кинематографе. Проводится анализ трех экранизаций рассказов Э. По французскими режиссерами и прослеживаются параллели с процессом создания “мифа о По” в традиции переводов произведений По на французский и связанными с ними явлениями в литературе Франции.
References
Барт Р. Избранные работы: Семиотика. Поэтика. М., 1994. URL: http:// lib.ru/CULTURE/BART/barthes.txt
Барт Р. «Мифологии». URL: http://culture.niv.ru/doc/poetics/bart- mythologies/003.htm
Лотман Ю. Семиотика кино и проблемы киноэстетики. Таллин, 1973.
Михина М. В. Эдгар Алан По, новеллист, поэт, теоретик и французская поэзия второй половины XIX века: автореф. дис. ... канд. филол. наук. М., 1999.
Скульская Е. На Тикусая нищего похож. URL: http://hedgehoginmist. narod.ru/i-n-tikusai.html
Шерман Е. Эволюция петровского мифа в русской литературе. URL: http://www.netslova.ru/e_sherman/petr.html Baudelaire Ch. L’Art Romantique. Paris, 1968.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).