ЭТНОИДИОЛЕКТНЫЙ КОНЦЕПТ В КВАНТОВО-ЛЕКСИКОГРАФИЧЕСКОЙ ИНТЕРПРЕТАЦИИ
Abstract
Рассматривается этноидиолект- ный концепт в художественных текстах Михаила Шолохова. Лексикографическое толкование содержательной структуры представлено как квант познания с региональными и индивидуально-авторскими компонентами.
References
Бердяев Н.А. Истоки и смысл русского коммунизма. М., 1990.
Диброва Е.И. Современный русский язык. Теория. Анализ языковых единиц: в 2 т. М., 2002. Т. 1.
Дырдин А.А. Этюды о Михаиле Шолохове. Творчество писателя-классика в духовной культуре России. Ульяновск, 1999.
Ермолаев Г. Михаил Шолохов и его творчество. СПб., 2000.
Ильин И.А. Путь духовного обновления // Путь к очевидности. М., 1993.
Концептосфера А.П. Чехова: сб. статей / под ред. Н.В. Изотовой. Ростов н/Д., 2009.
Леонтьев АА. Основы психолингвистики. М.; СПб., 2003.
Словарь языка Михаила Шолохова. М., 2005 (СЯШ).
Шолохов М.А. Собр. Соч.: в 8 т. М., 1956-1960.
Щерба Л.В. О трояком аспекте языковых явлений и об эксперименте в языкознании // Языковая система и речевая деятельность. Л., 1974.
Wierzbicka A. Different cultures, different languages, different speech acts: Polish vs. English. // Journal of Pragmatics. 1985. № 9.
Stapp H.P. Mind, Matter and Quantum Mechanics. Berkeley, Universiti of California, 1993.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).