К ВОПРОСУ О СИНТАКСИЧЕСКИХ СРЕДСТВАХ ВЫРАЖЕНИЯ ЭМОЦИЙ В АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ: ПРАГМАТИЧЕСКИЙ АСПЕКТ
Abstract
Статья посвящена описанию языжовых способов категоризации эмоций в современном английском языке средствами синтаксического уровня. Благодаря применению коммуникативно-функционального и когнитивного подходов, стало возможным обозначить прагматические установки, в соответствии с которыми говорящий осуществляет выбор анализируемых синтаксических средств для репрезентации эмоций.
References
Агапова С.Г. Прагматические особенности английской диалогической ре¬чи. Ростов н/Д, 2002.
Гумбольдт В. Избранные труды по языкознанию. Языки мира. М., 1984.
Лосев А.Ф. О коммуникативном значении грамматических категорий // Учен. зап. МГПИ им. В.И. Ленина. М., 1965. № 234.
Николаева Е.С. Речевые актуализаторы-эмотивы скрытой стратегии эмо¬ционального речевого поведения // Актуальные проблемы современной лингвистики. М., 2005.
Психология / под ред. Е.И. Рогова. Ростов н/Д, 2004.
Шаховский В.И. Категоризация эмоций в лексико-семантической системе языка. Воронеж, 1987.
Штелинг Д.А. Грамматическая семантика английского языка. Фактор че¬ловека в языке. М., 1996.
Archer J. The Collected Short Stories. L., 1999.
Stevenson Ch.L. Facts and Values (Studies in Ethical Analysis). L., 1964.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).