ЯЗЫКОВЫЕ ОСОБЕННОСТИ ИНТЕРИОРИЗОВАННОГО ДИСКУРСА
Abstract
Рассматривается понятие интериоризованного дискурса, который трактуется как модель внутренней речи героя художественного произведения, создаваемая автором. Анализируются основные языковые особенности интериоризованного дискурса, такие как обрывающиеся фразы, короткие предложения, лексические и грамматические повторы, вопросительные конструкции, поэтические формы, неологизмы, намеренное искажение первоначальной формы слова, иноязычные элементы, звукоподражание, нарушение правил пунктуации, нарушение разделения на фразы, смешение стилей и регистров.
References
Белянин А. О. Багдадский вор: фантастический роман. М., 2004.
Бескова И. А. Эволюция и сознание: новый взгляд. М., 2002.
Леонтьев А. Кровь троянского коня. М., 2008.
Лотман Ю. М. Внутри мыслящих миров: Человек — Текст - Семиосфера - История. М., 1996.
Потебня А.А. Мысль и язык. Киев, 1993.
Тарасевич О. Роковой роман Достоевского. М., 2008.
Толстая Т. Н. Кысь. М., 2003.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).