РЕДАКТИРУЮЩЕЕ ЧТЕНИЕ НАУЧНОГО ТЕКСТА
Abstract
Статья посвящена технологии редактирования научного текста, осуществляемого посредством целостно-композиционного сопоставления конкретного текста с эталонным конструктом «научный текст».
References
Баженова Е.А. Научный текст в аспекте политекстуальности. Пермь, 2001.
Зуев К.В. Идеологизация языка в политических, авангардистских и науч¬ных текстах начала XX в.: дис. ... канд. филол. наук. Ставрополь, 2005.
Котюрова М.П. Когнитивно-функционально-стилистический подход к культуре письменной научной речи // Стереотипность и творчество в тексте. По материалам Междунар. науч. конф. (Пермь, 5-7 октября 2005 г.). Пермь, 2005. Вып. 9. С. 120-127.
Котюрова М.П. Культура научной речи: Текст и его редактирование: учеб. пособие. Пермь, 2007.
Котюрова М.П. Культура письменной научной речи: стереотипность и творчество в тексте // Стереотипность и творчество в тексте. Пермь,
Вып. 7. С. 219-233.
Котюрова М.П. Научный текст в культурно-речевом пространстве: тен¬денция к лаконизму // Стереотипность и творчество в тексте. Пермь,
Вып. 8. С. 194-204.
Котюрова М.П. Принципы функционально-стилевого редактирования на¬учного текста // Stylistyka. Ополе, 2005. Т. XIV. С. 365-381.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).