PERSUAGSION IN DECECTIVE INVESTIGATING DISCOURSE

Authors

  • Екатерина Степановна Харджиева Don College of Culinary and Business

Abstract

Khardjieva E.

Keywords: persuasion, persuasive discourse, manipulation, informing, argumentative sub discourse, argumentation, to induce, reasoning.

The strategy of persuasion can be considered as one of the basic communicative strategies which is realized within the framework of persuasive discourse. The article is devoted to the problems of analyzing all types of the given discourse, its peculiarities and to the question of correlation of such notions as persuasion, manipulation and informing.

References

Андреева В.Ю. Стратегии и тактики коммуникативного саботажа: автореф. дис. ... канд. филол. наук. Курск, 2009.

Арутюнова Н.Д. Предложение и его смысл. М., 1976.

Блох М.Я. Теоретическая грамматика современного английского языка. М., 2000.

Баранов А.Н., Сергеев В.М. Лингвопрагматические механизмы аргументации //Рациональность, рассуждение, коммуникация (логико-методологический анализ). Киев, 1987.

Боева Н.Б. Краткий толковый словарь социолингвистических терминов. М., 2004.

Большая психологическая энциклопедия. М.,2007.

Большой психологический словарь. СПб., 2006.

Волкова О.С. Прагмалингвистические особенности межличностного общения в коммуникативной ситуации «бытовой конфликт»: автореф. дис. ... канд. филол. наук. Волгоград, 2009.

Иссерс О.С. Коммуникативные стратегии и тактики русской речи. М., 2002.

Калинин К.Е. Коммуникативные стратегии убеждения в англоязычном политическом дискурсе: автореф. дис. ... канд. филол. наук. Н. Новгород, 2009.

Капустянский В.Г. Убеждение и принуждение в советском уголовном праве. М., 1990.

Ожегов С.И. Словарь русского языка. М., 1986.

Степанова О.М. Особенности выражения симпатии и антипатии в английской подростковой речи (на материале художественной литературы): автореф. дис. . канд. филол. наук. М., 2006.

Хазагеров Г.Г. Риторический словарь. М., 2009.

Хазагеров Г.Г., Корнилова Е.Е. Риторика для делового человека. М. 2001.

Храковский В.С., Володин А.П. Семантика и типология императива. Русский императив. Л., 2001.

Чернявская В.Е. От анализа текста к анализу дискурса // Текст и дискурс: традиционный и функционально-когнитивный аспекты исследования. Рязань, 2002.

Шейнов В.П. Искусство убеждать. М., 2005.

Austin J.L. How to Do Things with Words. Oxford, 1962.

Bierwich M. Modern Linguistics. Its Development, Methods & Problems. The Hague, Paris, 1971.

Dijk T, van. Ideology. A Multidisciplinary Approach. L., 1998.

GumperzJ. Discourse Strategies. Cambridge, 1982.

Lakoff R.T. Persuasive Discourse and Ordinary Conversation with Examples of Advertising // Analysing Discourse: Text and Talk. Georgetown University Press, 1982.

New Webster’s Dictionary of the English Language. Delhi, 1989.

Searle J. Speech Acts. Cambridge, 1969.

Verplanken B. Persuasive Communication of Technological Risks. A Text of Elaborated Likelihood Model. L., 1993.

How to Cite

Харджиева, Е. С. (2013). PERSUAGSION IN DECECTIVE INVESTIGATING DISCOURSE. Proceedings of Southern Federal University. Philology, (4), 122–128. Retrieved from https://philol-journal.sfedu.ru/index.php/sfuphilol/article/view/664

Issue

Section

LINGUISTICS