PERSUAGSION IN DECECTIVE INVESTIGATING DISCOURSE
Abstract
Khardjieva E.
Keywords: persuasion, persuasive discourse, manipulation, informing, argumentative sub discourse, argumentation, to induce, reasoning.
The strategy of persuasion can be considered as one of the basic communicative strategies which is realized within the framework of persuasive discourse. The article is devoted to the problems of analyzing all types of the given discourse, its peculiarities and to the question of correlation of such notions as persuasion, manipulation and informing.
References
Андреева В.Ю. Стратегии и тактики коммуникативного саботажа: автореф. дис. ... канд. филол. наук. Курск, 2009.
Арутюнова Н.Д. Предложение и его смысл. М., 1976.
Блох М.Я. Теоретическая грамматика современного английского языка. М., 2000.
Баранов А.Н., Сергеев В.М. Лингвопрагматические механизмы аргументации //Рациональность, рассуждение, коммуникация (логико-методологический анализ). Киев, 1987.
Боева Н.Б. Краткий толковый словарь социолингвистических терминов. М., 2004.
Большая психологическая энциклопедия. М.,2007.
Большой психологический словарь. СПб., 2006.
Волкова О.С. Прагмалингвистические особенности межличностного общения в коммуникативной ситуации «бытовой конфликт»: автореф. дис. ... канд. филол. наук. Волгоград, 2009.
Иссерс О.С. Коммуникативные стратегии и тактики русской речи. М., 2002.
Калинин К.Е. Коммуникативные стратегии убеждения в англоязычном политическом дискурсе: автореф. дис. ... канд. филол. наук. Н. Новгород, 2009.
Капустянский В.Г. Убеждение и принуждение в советском уголовном праве. М., 1990.
Ожегов С.И. Словарь русского языка. М., 1986.
Степанова О.М. Особенности выражения симпатии и антипатии в английской подростковой речи (на материале художественной литературы): автореф. дис. . канд. филол. наук. М., 2006.
Хазагеров Г.Г. Риторический словарь. М., 2009.
Хазагеров Г.Г., Корнилова Е.Е. Риторика для делового человека. М. 2001.
Храковский В.С., Володин А.П. Семантика и типология императива. Русский императив. Л., 2001.
Чернявская В.Е. От анализа текста к анализу дискурса // Текст и дискурс: традиционный и функционально-когнитивный аспекты исследования. Рязань, 2002.
Шейнов В.П. Искусство убеждать. М., 2005.
Austin J.L. How to Do Things with Words. Oxford, 1962.
Bierwich M. Modern Linguistics. Its Development, Methods & Problems. The Hague, Paris, 1971.
Dijk T, van. Ideology. A Multidisciplinary Approach. L., 1998.
GumperzJ. Discourse Strategies. Cambridge, 1982.
Lakoff R.T. Persuasive Discourse and Ordinary Conversation with Examples of Advertising // Analysing Discourse: Text and Talk. Georgetown University Press, 1982.
New Webster’s Dictionary of the English Language. Delhi, 1989.
Searle J. Speech Acts. Cambridge, 1969.
Verplanken B. Persuasive Communication of Technological Risks. A Text of Elaborated Likelihood Model. L., 1993.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).