TEACHING WRITING COMPETENCY IN FOREIGN LANGUAGE AT LINGUISTIC UNIVERSITY LEVEL: PROBLEMS AND TENDENCIES

Authors

  • Людмила Александровна Вертоградова Southern Federal University
  • Марина Левоновна Воловикова Южный федеральный университет

Abstract

The authors examine teaching writing competency in foreign language at linguistic University level from the point of view of theory, found in educational standards and methodological recommendations, as well as pedagogical practice. The analysis shows, that there is a tendency of making written speech study an equal part of educational process. Nevertheless higher education still lacks an integral approach of writing competency development, together with language level requirements. Secondary school experience of Unified State Exam (USE) may serve as a benchmark in this matter. 

Keywords: writing competency, educational standards, methodological recommendations, pedagogical practice, higher education

Authors: Vertogradova L.A., Volovikova M.L.

References

Воловикова М.Л. Назначение, структура и применение Языкового Портфеля в высшей школе // Вестн. Московского гос. обл. ун-та. М., 2006. № 1.

Выготский Л.С. Мышление и речь: 5-е изд., испр. М., 1999.

Методическое письмо «Об использовании результатов единого государственного экзамена 2009 года в преподавании иностранных языков в образовательных учреждениях среднего (полного) общего образования». [Электронный ресурс] // Глагол. - Электрон. дан. М., 2001. URL: http//www.glagol-online.ru/ n5/115/ (дата обращения: 15 окт. 2013).

Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 035700 Лингвистика (квалификация (степень) «бакалавр»). М., 2010. [Электронный ресурс]. URL: http://www.linguanet.ru/umo/Standarts-lingua/ (дата обращения: 10 сент. 2013).

Формирование иноязычной коммуникативной компетентности лингвиста- переводчика на основе проектов ФГОС ВПО третьего поколения и общеевропейских стандартов языкового образования: кол. монография / под ред. М.Л. Воловиковой. Ростов н/Д., 2010.

Hymes D. On the Origins and Foundations of Inequality Among Speakers. Daedaltrs, 102 (Summer, 1973), 69.

How to Cite

Вертоградова, Л. А., & Воловикова, М. Л. (2014). TEACHING WRITING COMPETENCY IN FOREIGN LANGUAGE AT LINGUISTIC UNIVERSITY LEVEL: PROBLEMS AND TENDENCIES. Proceedings of Southern Federal University. Philology, (1), 146–151. Retrieved from https://philol-journal.sfedu.ru/index.php/sfuphilol/article/view/691

Issue

Section

EDUCATION