«СРЕДНИЙ КЛАСС» КАК НОВЫЙ АДРЕСАТ РОССИЙСКИХ СМИ: РЕЧЕВОЙ АСПЕКТ
Abstract
В статье в контексте филологической традиции рассматривается повышение значимости фактора адресата в современном медиапространстве. Автор статьи указывает на различные ипостаси адресата текста «средний класс» и рассматривает речевые особенности материалов в изданиях для данной целевой аудитории.
References
Руткевич М.Н. Трансформация социальной структуры российского общества // Социс. 2004. № 12. С. 41-46.
Стиль жизни среднего к ласса [электронный ресурс] // Исследовательский проект журнала «Эксперт» 2001-2004 годов. Режим доступа: htpp://www.middleclass.ru/inddex.shtml. 16.06.2007 г.
Шапошников В.Н. Русская речь 1990-х: совр. Россия в яз. отображении / Моск. ассоц. лингвистов-практиков. М., 1998.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).