MICROBLOGGING AS A VARIETY OF NETWORK COMMUNICATION IN CHINA

Authors

  • Ли Фэйсян Southern federal university

Abstract

The article discusses the development and characteristics of microblogging in China as a form of communication in the network epoch web-2.0. For 6 years of development microblogging has become one of the most popular media in the country. As a foreign online product it successfully has assimilated into the local reality and turned into a platform that meets the information, communication and social needs of the population. In a theoretical study it is reflected microblogging function, its characteristics of classification, operational user behavior, indicating that China’s social activity can predict the further development of the process, as well as the social context where to develop new media in the country.

Key words: microblogging, stages of development, classification, social needs, operational behavior of the user.

Author Biography

Ли Фэйсян, Southern federal university

Li Feixiang - post-graduate student of Mass Communications dpt., Institute of Philology, Journalism and Crosscultural Communication, Southern Federal University. E-mail: leefeixiang@gmail.com

References

Акопов А. И. Массмедиа и технологии // Сб. докл. 1-й Междунар. науч.- практ. конф. «Новые медиа сегодня: контент и технологии»/ ДГТУ. Ростов н/Д: 2014.

Дай Цзяньпин Исследование построения общественного пространства в микроблоге // Журналистские круги 2012. № 16.

Интерактивная энциклопедия [Электронный ресурс] //URL: http://www. baike.com/wiki/ (дата обращения: 9 сент. 2010).

Исследовательское агентство iResearch. Уровень проникновения китайских пользователей микроблога до октября 2010 г. достиг 36.9 % [Электронный ресурс]. // URL: http:// www. iresearch. com. cn/ View/ 129575. html (дата обращения: 14 дек. 2010).

Се Юнгэн, Сюй Ин. История китайского микроблога и его развитие // Современная коммуникация. 2011. №.4. С. 75

Чжоу Вэньлинь Сегодня у микроблога sina - 500 миллионов активной посещаемости [Электронный ресурс] // Чунцин канал. xinhuanet.com 21 февр. 2013. URL: http:// www. cq. xinhuanet. com/ 2013-02/21/c_114749460.htm (дата обращения: 21 февр. 2013).

China Internet Network Information Center 31-й статистический отчет о развитии интернета в Китае [Электронный ресурс]. // www. cnnic. cn. 16 янв. 2013 г. URL: http: //www. cnic. cn/ xw/ kydt/ 201301/ t20130117_3751850.html (дата обращения: 16 янв. 2013).

DCCI DATA CENTER OF CHINA INTERNET Синяя книга по китайском микроблогам [Электронный ресурс]. // www.dcci.com.cn. URL: http://vdisk. weibo.com/s/cWAM5 (дата обращения: 14 март, 2013).

References

Akopov A. I. Massmedia i tekhnologii // Sbornik dokladov 1 Mezhdunar. nauch.- prakt. konf. «Novye media segodnya: kontent i tekhnologii». DGTU. Rosto n/D, 2014.

China Internet Network Information Center 31-i statisticheskii otchet o razvitii interneta v Kitae [Elektronnyi resurs]. // www. cnnic. cn. 16 yanv. 2013 g. URL: http: //www. cnic. cn/ xw/ kydt/ 201301/ t20130117_3751850.html (data obrashcheniya: 16 yanv. 2013).

Chzhou Ven'lin' Segodnya u mikrobloga sina - 500 millionov aktivnoi poseshchaemosti [Elektronnyi resurs]. // Chuntsin kanal. - xinhuanet.com 21 fevr. 2013.URL: http:// www. cq. xinhuanet. com/ 2013-02/21/c_114749460.htm (data obrashcheniya: 21 fevr. 2013).

DCCI DATA CENTER OF CHINA INTERNET Sinyaya kniga po kitaiskom mikroblogam [Elektronnyi resurs]. // www.dcci.com.cn. 14 mart. 2013g. URL: http://vdisk.weibo.com/s/cWAM5 (data obrashcheniya: 14 mart, 2013).

Dai Tszyan'pin Issledovanie postroeniya obshchestvennogo prostranstva v mikrobloge // Zhurnalistskie krugi, 2012 g. №. 16.

Interaktivnaya entsiklopediya [Elektronnyi resurs]. //URL: http://www. baike.com/wiki/ (data obrashcheniya: 9 sent. 2010).

Issledovatel'skoe agentstvo iResearch Uroven' proniknoveniya kitaiskikh pol'zovatelei mikrobloga do oktyabrya 2010 g. dostig 36.9% [Elektronnyi resurs]. // URL: http:// www. iresearch. com. cn/ View/ 129575. html (data obrashcheniya: 14 dek. 2010).

Se Yungen, Syui In. Istoriya kitaiskogo mikrobloga i ego razvitie // Sovremennaya kommunikatsiya 2011 g., №.4. - S.75

How to Cite

Фэйсян, Л. (2014). MICROBLOGGING AS A VARIETY OF NETWORK COMMUNICATION IN CHINA. Proceedings of Southern Federal University. Philology, (4), 204–211. Retrieved from https://philol-journal.sfedu.ru/index.php/sfuphilol/article/view/766

Issue

Section

JOURNALISM