АНГЛОЯЗЫЧНЫЕ КАЧЕСТВЕННЫЕ СМИ О СЕГОДНЯШНЕЙ РОССИИ: ДИНАМИКА СОЦИАЛЬНЫХ ПРЕДСТАВЛЕНИЙ
Abstract
Рассматривается специфика межкулъ- турной коммуникации в электронной среде и анализ текстов англоязычных масс-медиа, создающих образ России. При риторико-герменевтическом анализе материала Интернет масс-медиа (тексты сайта BBC о России) выявлены частотные тактики создания имиджа и их языковые корреляты (оценочностъ, клишированностъ, эвфемизмы и др.).
References
Бушев А.Б. Дискурс мультикультурализма и беспорядки во Франции 2005 года: некоторые языковые и социально-психологические аспекты // Языковой дискурс в социальной практике. Тверь, 2006.
Рождественский Ю.В. Теория риторики. М., 1997.
Bennet M. Basic Concepts of Intercultural communication. Selected Readings. Yarmouth, 1998.
Clyne M. Inter-Cultural Communication at Work: Cultural values in Discourse. Cambridge, 1994.
Grosch H. Methoden interkulturellen Lehrens and Lehrnens. Saarbruecken, 2000.
Hall E., Hall M. Understanding Cultural Difference. Yarmouth, 1990.
Hofstede G. Interkulturelle Zusammenarbeut. Kulturen- Organizationen Management. Wiesbaden, 1993.
Multiculturalism // Wikipedia on-line http://en.wikipedia.org/wiki/Multiculturalism
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).