Extracting of implicit information in English advertising texts with phonetic and lexical-morphological means
Abstract
Traikovskaya N.P. (Tula State Pedagogical University of L.N. Tolstoy, Tula, Russian Federation)
The article deals with phonetic and lexical-morphological language means participating in the process of extracting implicit information in English-speaking advertising texts for men and women. The functioning of phonetic means of the English language is not the basis for implication of information in advertising texts. Lexical and morphological means play the role of markers of relevant information, playing the role of the activator ofimplicit information in the texts of advertising.
Key words: advertising, advertising communication, implicit information, phonetic means of implication, lexical and morphological means of implication.
DOI: 10.18522/1995-0640-2015-4-177-184
References
Александрова О. В., Комова Т. А. Грамматика современного английского языка. Морфология и синтаксис. М.: Академия, 1998.
Гордиенко Е.А. Моделирование интенсивности эмоциональной нагрузки в антонимо-синонимических блоках русского языка: автореф. дис.... канд. филол. наук. / Волгоградский гос. пед. ун-т. - Волгоград, 2005.
Давыденкова О.А. Когнитивно прагматический аспект англоязычных предложений рекламно-инструктивного характера: дис.. канд. филол. наук. Тамбов, 1999.
Давыденкова О.А. Лингвокультурологический аспект использования импликации в английском рекламном дискурсе // Филология и культура: материалы IV междунар. науч. конф. Тамбов: Изд-во ТГУ, 2003.
Иванова И.П., Бурлакова В.В., Почепцов Г.Г. Теоретическая грамматика современного английского языка. М.: Высш. школа, 1981.
Кубрякова Е.С. Язык и знание: На пути получения знаний о языке: Части речи с когнитивной точки зрения. Роль языка в познании мира. М.: Языки славянской культуры, 2004.
Нагорная Е.В. Соотношение эксплицитной и имплицитной информации в рекламном дискурсе (на материале англоязычной рекламы): автореф. дис.. канд. филол. наук. М., 2003.
Пирогова Ю.К. Имплицитная информация как средство коммуникативного воздействия и манипулирования (на материале рекламных и PR-сообщений) // Проблемы прикладной лингвистики - 2001: сб. статей. М.: Азбуковник, 2001.
Сердобинцева Е.Н. Структура и язык рекламных текстов: учеб. пособие. М.: Флинта Наука; 2010.
Смирницкий А.И. Морфология английского языка. М.: Изд-во лит. на иностр. яз., 1959.
Dyer G. Advertising as Communication. London, 1995.
Esquire (USA) 2015 (05).
GQ (US) 2013 (01).
GQ (USA) 2014 (12).
GQ (USA) 2015 (03).
GQ (USA) 2015 (04).
GQ (AU) 2015 (04).
GQ (UK) 2015 (04).
Harper’s Bazar (USA) 2012 (08).
Harper’s Bazar (USA) 2015 (04).
Malkiel Y. Studies in irreversible binomials // Lingua 8. 1959.
Marie Claire (USA) 2013 (07).
Men’s Health (UK) 2015 (04).
Men’s Health (UK) 2006 (04).
Men’s Health (USA) 2014 (11).
Oxford Dictionary, http://www.oxforddictionaries.com. - [OD].
Random House Webster’s Unabridged Dictionary. Second Edition, 2001. - 2230 p. - [RHWUD].
Vanity Fair (USA) 2014 (09).
Vogue (USA) 2013 (12).
Vogue (UK) 2013 (12).
Vogue (USA) 2014 (01).
References
Aleksandrova O. V., Komova T. A. Grammatika sovremennogo angliiskogo yazyka. Morfologiya i sintaksis. - Akademiya Moskva, 1998. - S. 120
Gordienko E.A. Modelirovanie intensivnosti emotsional’noi nagruzki v antonimo-sinonimicheskikh blokakh russkogo yazyka: avtoreferat dis. kand. filolog. nauk: 10.02.01: zashchishchena 20.10.2005 / Volgogradskii gosudarstvennyi pedagogicheskii universitet. - Volgograd, 2005. 20 s.
Davydenkova O.A. Kognitivno pragmaticheskii aspekt angloyazychnykh predlozhenii reklamno-instruktivnogo kharaktera: dis. ... kand. filol. nauk. 10.02.04. Tambov, 1999. 183 s.
Davydenkova, O.A. Lingvokul’turologicheskii aspekt ispol’zovaniya implikatsii v angliiskom reklamnom diskurse // Filologiya i kul’tura: Materialy IV mezhdunar. nauch. konf. Tambov: Izd-vo TGU, 2003. S. 402-403.
Ivanova I.P., Burlakova V.V., Pocheptsov G.G. Teoreticheskaya grammatika sovremennogo angliiskogo yazyka: uchebnik. — M.: Vyssh. shkola, 1981. - 285 s.
Kubryakova E.S. Yazyk i znanie: Na puti polucheniya znanii o yazyke: Chasti rechi s kognitivnoi tochki zreniya. Rol’ yazyka v poznanii mira. M.: Yazyki slavyanskoi kul’tury, 2004. 560 s.
Nagornaya E.V. Sootnoshenie eksplitsitnoi i implitsitnoi informatsii v reklamnom diskurse (na materiale angloyazychnoi reklamy): avtoref. dis.. kand. filol. nauk: 10.02.04. M., 2003. 23 s.
Pirogova Yu.K. Implitsitnaya informatsiya kak sredstvo kommunikativnogo vozdeistviya i manipulirovaniya (na materiale reklamnykh i PR-soobshchenii) // Problemy prikladnoi lingvistiki - 2001: sb. statei. M.: Azbukovnik, 2001. S. 209-227.
Serdobintseva E.N. Struktura i yazyk reklamnykh tekstov: uchebnoe posobie. M.: Flinta Nauka; 2010. 104 s.
Smirnitskii A.I. Morfologiya angliiskogo yazyka. M.: Izd-vo lit. na inostr. yaz., 1959. 440 s.
Dyer G. Advertising as Communication. London, 1995.
Esquire (USA) 2015 (05).
GQ (US) 2013 (01).
GQ (USA) 2014 (12).
GQ (USA) 2015 (03).
GQ (USA) 2015 (04).
GQ (AU) 2015 (04).
GQ (UK) 2015 (04).
Harper’s Bazar (USA) 2012 (08).
Harper’s Bazar (USA) 2015 (04).
Malkiel Y. Studies in irreversible binomials // Lingua 8. 1959.
Marie Claire (USA) 2013 (07).
Men’s Health (UK) 2015 (04).
Men’s Health (UK) 2006 (04).
Men’s Health (USA) 2014 (11).
Oxford Dictionary, http://www.oxforddictionaries.com. - [OD].
Random House Webster’s Unabridged Dictionary. Second Edition, 2001. - 2230 p. - [RHWUD].
Vanity Fair (USA) 2014 (09).
Vogue (USA) 2013 (12).
Vogue (UK) 2013 (12).
Vogue (USA) 2014 (01).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Наталья Петровна Трайковская
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).