Extracting of implicit information in English advertising texts with phonetic and lexical-morphological means

Authors

  • Наталья Петровна Трайковская Tula State Pedagogical University of L.N. Tolstoy

Abstract

Traikovskaya N.P. (Tula State Pedagogical University of L.N. Tolstoy, Tula, Russian Federation)

The article deals with phonetic and lexical-morphological language means participating in the process of extracting implicit information in English-speaking advertising texts for men and women. The functioning of phonetic means of the English language is not the basis for implication of information in advertising texts. Lexical and morphological means play the role of markers of relevant information, playing the role of the activator ofimplicit information in the texts of advertising.

Key words: advertising, advertising communication, implicit information, phonetic means of implication, lexical and morphological means of implication.

DOI: 10.18522/1995-0640-2015-4-177-184

Author Biography

Наталья Петровна Трайковская, Tula State Pedagogical University of L.N. Tolstoy


Traikovskaya Natalya Petrovna - assistant of English philology dpt. Tula State Pedagogical University of L.N. Tolstoy.

References

Александрова О. В., Комова Т. А. Грамматика современного английского языка. Морфология и синтаксис. М.: Академия, 1998.

Гордиенко Е.А. Моделирование интенсивности эмоциональной нагрузки в антонимо-синонимических блоках русского языка: автореф. дис.... канд. филол. наук. / Волгоградский гос. пед. ун-т. - Волгоград, 2005.

Давыденкова О.А. Когнитивно прагматический аспект англоязычных предложений рекламно-инструктивного характера: дис.. канд. филол. наук. Тамбов, 1999.

Давыденкова О.А. Лингвокультурологический аспект использования импликации в английском рекламном дискурсе // Филология и культура: материалы IV междунар. науч. конф. Тамбов: Изд-во ТГУ, 2003.

Иванова И.П., Бурлакова В.В., Почепцов Г.Г. Теоретическая грамматика современного английского языка. М.: Высш. школа, 1981.

Кубрякова Е.С. Язык и знание: На пути получения знаний о языке: Части речи с когнитивной точки зрения. Роль языка в познании мира. М.: Языки славянской культуры, 2004.

Нагорная Е.В. Соотношение эксплицитной и имплицитной информации в рекламном дискурсе (на материале англоязычной рекламы): автореф. дис.. канд. филол. наук. М., 2003.

Пирогова Ю.К. Имплицитная информация как средство коммуникативного воздействия и манипулирования (на материале рекламных и PR-сообщений) // Проблемы прикладной лингвистики - 2001: сб. статей. М.: Азбуковник, 2001.

Сердобинцева Е.Н. Структура и язык рекламных текстов: учеб. пособие. М.: Флинта Наука; 2010.

Смирницкий А.И. Морфология английского языка. М.: Изд-во лит. на иностр. яз., 1959.

Dyer G. Advertising as Communication. London, 1995.

Esquire (USA) 2015 (05).

GQ (US) 2013 (01).

GQ (USA) 2014 (12).

GQ (USA) 2015 (03).

GQ (USA) 2015 (04).

GQ (AU) 2015 (04).

GQ (UK) 2015 (04).

Harper’s Bazar (USA) 2012 (08).

Harper’s Bazar (USA) 2015 (04).

Malkiel Y. Studies in irreversible binomials // Lingua 8. 1959.

Marie Claire (USA) 2013 (07).

Men’s Health (UK) 2015 (04).

Men’s Health (UK) 2006 (04).

Men’s Health (USA) 2014 (11).

Oxford Dictionary, http://www.oxforddictionaries.com. - [OD].

Random House Webster’s Unabridged Dictionary. Second Edition, 2001. - 2230 p. - [RHWUD].

Vanity Fair (USA) 2014 (09).

Vogue (USA) 2013 (12).

Vogue (UK) 2013 (12).

Vogue (USA) 2014 (01).

References

Aleksandrova O. V., Komova T. A. Grammatika sovremennogo angliiskogo yazyka. Morfologiya i sintaksis. - Akademiya Moskva, 1998. - S. 120

Gordienko E.A. Modelirovanie intensivnosti emotsional’noi nagruzki v antonimo-sinonimicheskikh blokakh russkogo yazyka: avtoreferat dis. kand. filolog. nauk: 10.02.01: zashchishchena 20.10.2005 / Volgogradskii gosudarstvennyi pedagogicheskii universitet. - Volgograd, 2005. 20 s.

Davydenkova O.A. Kognitivno pragmaticheskii aspekt angloyazychnykh predlozhenii reklamno-instruktivnogo kharaktera: dis. ... kand. filol. nauk. 10.02.04. Tambov, 1999. 183 s.

Davydenkova, O.A. Lingvokul’turologicheskii aspekt ispol’zovaniya implikatsii v angliiskom reklamnom diskurse // Filologiya i kul’tura: Materialy IV mezhdunar. nauch. konf. Tambov: Izd-vo TGU, 2003. S. 402-403.

Ivanova I.P., Burlakova V.V., Pocheptsov G.G. Teoreticheskaya grammatika sovremennogo angliiskogo yazyka: uchebnik. — M.: Vyssh. shkola, 1981. - 285 s.

Kubryakova E.S. Yazyk i znanie: Na puti polucheniya znanii o yazyke: Chasti rechi s kognitivnoi tochki zreniya. Rol’ yazyka v poznanii mira. M.: Yazyki slavyanskoi kul’tury, 2004. 560 s.

Nagornaya E.V. Sootnoshenie eksplitsitnoi i implitsitnoi informatsii v reklamnom diskurse (na materiale angloyazychnoi reklamy): avtoref. dis.. kand. filol. nauk: 10.02.04. M., 2003. 23 s.

Pirogova Yu.K. Implitsitnaya informatsiya kak sredstvo kommunikativnogo vozdeistviya i manipulirovaniya (na materiale reklamnykh i PR-soobshchenii) // Problemy prikladnoi lingvistiki - 2001: sb. statei. M.: Azbukovnik, 2001. S. 209-227.

Serdobintseva E.N. Struktura i yazyk reklamnykh tekstov: uchebnoe posobie. M.: Flinta Nauka; 2010. 104 s.

Smirnitskii A.I. Morfologiya angliiskogo yazyka. M.: Izd-vo lit. na inostr. yaz., 1959. 440 s.

Dyer G. Advertising as Communication. London, 1995.

Esquire (USA) 2015 (05).

GQ (US) 2013 (01).

GQ (USA) 2014 (12).

GQ (USA) 2015 (03).

GQ (USA) 2015 (04).

GQ (AU) 2015 (04).

GQ (UK) 2015 (04).

Harper’s Bazar (USA) 2012 (08).

Harper’s Bazar (USA) 2015 (04).

Malkiel Y. Studies in irreversible binomials // Lingua 8. 1959.

Marie Claire (USA) 2013 (07).

Men’s Health (UK) 2015 (04).

Men’s Health (UK) 2006 (04).

Men’s Health (USA) 2014 (11).

Oxford Dictionary, http://www.oxforddictionaries.com. - [OD].

Random House Webster’s Unabridged Dictionary. Second Edition, 2001. - 2230 p. - [RHWUD].

Vanity Fair (USA) 2014 (09).

Vogue (USA) 2013 (12).

Vogue (UK) 2013 (12).

Vogue (USA) 2014 (01).

Published

2015-12-24

How to Cite

Трайковская, Н. П. (2015). Extracting of implicit information in English advertising texts with phonetic and lexical-morphological means. Proceedings of Southern Federal University. Philology, (4), 177–184. Retrieved from https://philol-journal.sfedu.ru/index.php/sfuphilol/article/view/10.18522%252F1995-0640-2015-4-177-184

Issue

Section

LINGUISTICS