Problems of Development of Innovative Technologies as a Structure-Building Foundation for Teaching Medical Latin

Authors

  • Наталия Ивановна Лопина Ростовский государственный медицинский университет

Abstract

Natalia I. Lopina (Rostov-on-Don, Russian Federation)

The article presents the experience of designing the structure of the lesson with the inclusion of innovative components; the necessity of reorganization of the survey system as an important link in the diagnosis of acquired competencies is substantiated. The mutual influence and rational combination of various methodological approaches is investigated by approbation in the classroom setting; the characteristic features of the presentation of the material in the format of innovation in the training of first-year students are determined. The considered strategies are invariant for modeling the educational process taking into account current trends.

Key words: structure classes, the semantic centre classes, adaptation, online survey, educational games occupation structure, sense-forming center of the lesson, adaptation of first-year students, interactive survey, educational games.

DOI 10.23683/1995-0640-2019-3-196-204

 

Author Biography

Наталия Ивановна Лопина, Ростовский государственный медицинский университет

Natalia I. Lopina – Latin teacher of the Foreign Languages Department (with a Latin course), Rostov State Medical University.

 

References

Зимняя И. А. Педагогическая психология: учеб. пособие. М.: Логос, 2004, 384 с.

Лопина Н.И. Обучающие игры на занятиях по латинскому языку: метод. рекомендации для преподавателей. Ростов н/Д., 2014, 39 с.

Орехова Ю. М. Использование технологии формирующего оценивая при работе с образовательным Вебквестом // Проблемы непрерывного профессионального образования в России: состояние и перспективы: материалы докл. Всерос. науч.-практ. конф. ФГБОУ ВО РостГМУ Минздрава России, ФПК и ППС, каф. Педагогики. Ростов н/Д: Изд-во Рост ГМУ, 2017. С. 118 – 123.

Очерки истории университетского образования: монография/ Т.А. Молокова [и др.]; под. ред. Т. А. Молоковой: 2-е изд., испр. и доп.; М-во образования и науки РФ, Моск. гос. строит. ун-т. М.: МГСУ, 2011. 175 с.

Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация: пер. с англ. М. «Когито-Центр», 2002. 396 с.

Фокин Н. И., Злыгарева А. С. Романова А. М. Теоретические и методические основы инновационного менеджмента в образовании // Проблемы непрерывного профессионального образования в России: состояние и перспективы: сб.

тр. Всерос. науч.-практ. конф. Ростов н/Д: Изд-во РостГМУ, 2015. С. 517 – 524; Щербакова Т. Н. Психологическая компетентность учителя, Ростов н/Д.: Изд-во Ростовского обл. ИПК и ПРО, 2010. 320 с.

References

Zimnyaya I. A. Pedagogicheskaya psikhologiya: ucheb. posobiye. M., Logos, 2004, 384 p. (In Russian).

Lopina N.I. Obuchayushchiye igry na zanyatiyakh po latinskomu yazyku: metod rekomendatsii dlya prepodavateley. Rostov n/D., 2014. 39 p. (In Russian).

Orekhova Yu. M. Ispol’zovaniye tekhnologii formiruyushchego otsenivaniya pri rabote s obrazovatel’nym Vebkvestom. Problemy nepreryvnogo professional’nogo obrazovaniya v Rossii: sostoyaniye i perspektivy: materialy dokl. Vseros. nauch.-prakt. konf. RostGMU Minzdrava Rossii, FPK i PPS, kaf. Pedagogiki. Rostov n/D: Izd-vo RostGMU, 2017. Pp. 118-123. (In Russian).

Ocherki istorii universitetskogo obrazovaniya: monografiya. T.A. Molokova [i dr.]; pod. red. T. A. Molokovoy; 2-e izd., ispr. i dop.; M-vo obrazovaniya i nauki RF, Mosk. gos. stroit. un-t. M.: MGSU, 2011. 175p. (In Russian).

Raven Dzh. Kompetentnost’ v sovremennom obshchestve: vyyavleniye, razvitiye i realizatsiya. Per. s angl. M.: «Kogito-Tsentr», 2002. 396 p. (In Russian).

Fokin N. I., Zlygareva A. S. Romanova A. M. Teoreticheskiye i metodicheskiye osnovy innovatsionnogo menedzhmenta v obrazovanii. Problemy nepreryvnogo professional’nogo obrazovaniya v Rossii: sostoyaniye i perspektivy: sb. tr. Vseros. nauch.-prakt. konf. Rostov n/D: Izd-vo RostGMU, 2015. Pp. 517-524. (In Russian).

Shcherbakova T. N. Psikhologicheskaya kompetentnost’ uchitelya. Rostov n/D, Izd-vo Rostovskogo obl. IPK i PRO, 2010. 320 p. (In Russian).

How to Cite

Лопина, Н. И. (2019). Problems of Development of Innovative Technologies as a Structure-Building Foundation for Teaching Medical Latin. Proceedings of Southern Federal University. Philology, 2019(3), 196–201. Retrieved from https://philol-journal.sfedu.ru/index.php/sfuphilol/article/view/1332

Issue

Section

EDUCATION