Preparation for Test in Russian as a Foreign Language through Extracurricular Activities

Authors

  • Холисахон Эшматовна Исмаилова кафедра русского языка № 1 факультета русского языка и общеобразовательных дисциплин Российского университета дружбы народов
  • Ольга Викторовна Бондарева кафедра русского языка № 2 факультета русского языка и общеобразовательных дисциплин Российского университета дружбы народов

Abstract

Kholisakhon E. Ismailova, Olga V. Bondareva (Moscow, Russian Federation)

The article is devoted to problem of organization of extracurricular work of students of the preparatory faculty aiming at forming their oral communication skills and cultural competence in learning in the language environment. The main attention is paid to the formation of students’ listening skills. Attention to this problem is due to the need to improve the effectiveness of students learning Russian as a foreign language for a more successful completion of their final test. Search for various ways to enhance learning has led to the necessity of using opportunities of extracurricular work forms as an additional means of teaching Russian as a foreign language.

Key words: Russian as a foreign language, extracurricular activities, intercultural communication, teaching dialogical speech, testing on the Russian language.

Author Biographies

Холисахон Эшматовна Исмаилова, кафедра русского языка № 1 факультета русского языка и общеобразовательных дисциплин Российского университета дружбы народов

Kholisakhon E. Ismailova – Phd in philology, Associate Professor, Department of Russian language №1, the faculty of Russian language and General educational disciplines, Peoples’ Friendship University of Russia.

Ольга Викторовна Бондарева, кафедра русского языка № 2 факультета русского языка и общеобразовательных дисциплин Российского университета дружбы народов

Olga V. Bondareva – Phd in pedagogy, Assistant Professor, Department of Russian language №2, the faculty of Russian language and General educational disciplines, Peoples’ Friendship University of Russia.

References

Исмаилова Х.Э., Деминова О.К. Праздники и традиции народов разных стран. Масленица. Новруз. М.: РУДН, 2013. 32 с.

Исмаилова Х.Э. Внеаудиторная работа как средство формирования толерантности // Актуальные проблемы методики обучения РКИ в условиях модернизации. М.: МГПУ. 2011. С.147–150.

Исмаилова Х.Э. Использование внеаудиторной работы для развития речи иностранных студентов // Материалы межвуз. науч.-практ. конф. «Обучение иностранных граждан на довузовском этапе: современное состояние, проблематика». М.: РУДН, 2014. С.93–102.

Львов М.Р. О теоретических основах обучения языку // Советская педагогика. 1980. № 11. C.76–82.

Щукин А.Н. Методика преподавания русского языка как иностранного: учеб. пособие для вузов. М.: Высш. шк., 2003. 334 с.

http://www.aif.ru/dontknows/file/prazdnik_navruz_istoriya_i_tradicii https://rg.ru/2017/03/22/reg-cfo/navruz-v-moskve-otmetiat-na-vdnh.html

References

Ismailova Kh.E., Deminova O.K. Prazdniki i traditsii narodov raznykh stran. Maslenitsa. Nаvruz. M.: RUDN, 2013. 32 p. (In Russian).

Ismailova Kh.E. Vneauditornaya rabota kak sredstvo formirovaniya tolerantnosti. Aktual’nyye problemy metodiki obucheniya RKI v usloviyakh modernizatsii. M.: MGPU. 2011, pp.147-150. (In Russian).

Ismailova Kh.E. Ispol’zovaniye vneauditornoy raboty dlya razvitiya rechi inostrannykh studentov. Materialy mezhvuz. nauch.-prakt. konf. «Obucheniye inostrannykh grazhdan na dovuzovskom ehtape: sovremennoye sostoyaniye, problematika». M.: RUDN, 2014, pp. 93-102. (In Russian).

L’vov M.R. O teoreticheskikh osnovakh obucheniya yazyku. Sovetskaya pedagogika, 1980, no. 11, pp.76-82. (In Russian).

Shchukin A.N. Metodika prepodavaniya russkogo yazyka kak inostrannogo: ucheb. posobiye dlya vuzov. M.: Vyssh.shk., 2003. 334 p. (In Russian).

http://www.aif.ru/dontknows/file/prazdnik_navruz_istoriya_i_tradicii

https://rg.ru/2017/03/22/reg-cfo/navruz-v-moskve-otmetiat-na-vdnh.html

How to Cite

Исмаилова, Х. Э., & Бондарева, О. В. (2018). Preparation for Test in Russian as a Foreign Language through Extracurricular Activities. Proceedings of Southern Federal University. Philology, (2), 180–185. Retrieved from https://philol-journal.sfedu.ru/index.php/sfuphilol/article/view/1163

Issue

Section

EDUCATION