To the Question of Solving the Problem Moments at the Training for the TRCI-1 Subtest “Lexis. Grammar”
Abstract
Kholisakhon E. Ismailova, Olga V. Bondareva (Moscow, Russian Federation)
The article is devoted to the problem of preparation for the test in Russian as a foreign language for students in order to form their communication skills in social, cultural, educational and professional spheres of communication. Attention to this problem is due to the need to improve the efficiency of teaching students Russian as a foreign language for a more successful completion of the final control test.
Key words: Russian as a foreign language, subtest, sample test, grammar, lexical meaning, testing on the Russian language.
DOI 10.23683/1995-0640-2019-1-212-218
References
Балыхина Т.М., Румянцева Н.М., Царева Н.Ю. Адаптационные тесты. Практикум. Первый уровень общего владения русским языком как иностранным. Курсы. М.: Русский язык, 2013. 144 с.
Государственный образовательный стандарт по русскому языку как иностранному. 1 сертификационный уровень. Общее владение. М.; СПб.: Златоуст, 1999, 2001.
Кувшинова Е.А., Исмаилова Х.Э., Хворикова Е.Н., Бондарева О.В. Готовим студентов к тестированию по русскому языку как иностранному: I сертификационный уровень. М.: РУДН, 2018. 68 с.
Лексический минимум по русскому языку. 1 уровень. Общее владение. М.; СПб., 2000, 2002.
Программа по русскому языку как иностранному. Первый сертификационный уровень. Общее владение. М.; СПб., 1999, 2002.
Типовой тест по русскому языку как иностранному. 1 сертификационный уровень. Общее владение. [Электронный ресурс]. М.: МГУ, 1997; Златоуст, 1999, 2002. URL: http://www.zlat.spb.ru/catalog5_7_144.html/ (дата обращения 11.06.2018).
Тренировочные тесты по русскому языку как иностранному. Первый сертификационный уровень. М., 2004. 53 с.
Цветова Н.Е. 112 тестов по русскому языку как иностранному (уровни А1В1) [Электронный ресурс]: URL: http://www.zlat.spb.ru/catalog5_7_276.html/ (дата обращения 10.06.2018).
References
Balykhina T.M., Rumyantseva N.M., Tsareva N.Yu. Adaptatsionnyye testy. Praktikum. Pervyу uroven’ obshchego vladeniya russkim yazykom kak inostrannym. Kursy. M.: Russkiy yazyk, 2013. 144 p. (In Russian).
Gosudarstvennyy obrazovatel’nyy standart po russkomu yazyku kak inostrannomu. 1 sertifikatsionnyy uroven’. Obshcheye vladeniye. M.; SPb., Zlatoust, 1999, 2001. (In Russian). Kuvshinova E.A., Ismailova Kh.E., Khvorikova E.N., Bondareva O.V. Gotovim studentov k testirovaniyu po russkomu yazyku kak inostrannomu: i sertifikatsionnyi uroven’. M.: RUDN, 2018. 68 p. (In Russian).
Leksicheskiy minimum po russkomu yazyku. 1 uroven’. Obshcheye vladeniye. M.; SPb., 2000, 2002. (In Russian).
Programma po russkomu yazyku kak inostrannomu. Pervyy sertifikatsionnyy uroven’. Obshcheye vladeniye. M.; SPb., 1999, 2002. (In Russian).
Tipovoy test po russkomu yazyku kak inostrannomu. 1 sertifikatsionnyy uroven’. Obshcheye vladeniye. [Ehlektronnyi resurs]. M.: MGU, 1997; Zlatoust, 1999, 2002. Available at: http://www.zlat.spb.ru/catalog5_7_144.html/ (accessed 11.06.2018). (In Russian).
Trenirovochnye testy po russkomu yazyku kak inostrannomu. Pervyy sertifikatsionnyy uroven’. M., 2004. 53 p. (In Russian).
Tsvetova N.E. 112 testov po russkomu yazyku kak inostrannomu (urovni A1-V1) [Ehlektronnyy resurs]: Available at: http://www.zlat.spb.ru/catalog5_7_276.html/ (accessed 10.06.2018). (In Russian).
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).