UNSOLVED PROBLEMS OF ETHICAL LEGAL REGULATIONS OF SOCIAL ADVERTISEMENT

Authors

  • Анна Георгиевна Капустина Южный федеральный университет

Abstract

Kapustina A.G.

Keywords: social advertising, cases of violation, reasons of violations.

The article observes modern tendencies of producing and dissemination of social advertising. The author studies the cases of violation of legal and ethical rules in regulation of social advertising, the reasons of such violations and proposes the possible ways to solve the problems.

Author Biography

Анна Георгиевна Капустина, Южный федеральный университет

Канд. филол. наук, доцент кафедры теории журна­листики факультета филологии и журна­листики Южного федерального универси­тета

References

Кузнецов П.А. Социальная реклама. Теория и практика. М, 2010.

Носова С.С. Проблемы эффективности апелляции к страху в социальной рекламе [Электронный ресурс] URL: http://pr/tsu.ru (дата обращения 15.11.2011).

Федеральный закон «О рекламе» № 38-ФЭ от 13.03.2006. С изменениями от 18.07.2011 № 218-ФЗ.

Российский рекламный кодекс // Профессиональная этика журналиста: документы и справочные материалы. М., 2004

Управление ФСБ по Волгоградской области решило объяснить детям правила безопасного поведения, выпустив серию мультфильмов антитеррористической направленности [Электронный ресурс] URL: http:// www.adme.ru (дата обращения 16 февраля 2012)

Published

2012-06-20

How to Cite

Капустина, А. Г. (2012). UNSOLVED PROBLEMS OF ETHICAL LEGAL REGULATIONS OF SOCIAL ADVERTISEMENT. Proceedings of Southern Federal University. Philology, (2), 197–202. Retrieved from https://philol-journal.sfedu.ru/index.php/sfuphilol/article/view/371

Issue

Section

JOURNALISM