АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК В УНИВЕРСИТЕТСКОМ ОБРАЗОВАНИИ: КОММУНИКАТИВНЫЙ VS ПРАКТИЧЕСКИЙ?
Abstract
Модернизация современной системы высшего образования предъявляет иные требования к содержанию и организации учебного процесса, контролю и качеству знаний студентов. В статье представлены идеи по модификации университетских курсов практического английского языка с учетом передовых западных технологий и инновационных приемов. Описываемая интегративная методика подразумевает сбалансированный, многоступенчатый коммуникативный подход к осуществлению главных целей обучения языку и развития у студентов необходимых языковых компетенций, соответствующих международным стандартам.
References
Введенская Л.А., Червинский П.П. Принципы саморазвивающегося образования (к постановке вопроса) // Тез. межвуз. науч.-практ. конф. Рост. гос. ун-та. Ростов н/Д., 1994.
Введенская Л.А., Червинский П.П. Теория и практика русской речи. Ростов н/Д., 1997.
Джумайло О.А. Академическое письмо в университетском образовании // Изв. ЮФУ. Филол. науки, 2009. № 3.
Колесина К.Ю. Развитие ключевых компетентностей учащихся в условиях метапредметной проектной деятельности. Ростов н/Д., 2007.
Fullan M. The New Meaning of Educational Change. Teachers College Press: 4th Edition, 2007.
Harmer Je. The Practice of English Language Teaching. Longman ELT, 3d Edition, 2005.
Holliday A. Response to ELT and “the spirit of the times” // ELT Journal, 2007. 61/4.
Wharton S. Critical text analysis: linking language and cultural studies // ELT Journal, 2010 / ELT J (2010), ccq068, first published online November 25, 2010. URL: http://eltj.oxfordjournals.org/content/early/recent (дата обращения 11 апреля 2011);
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).