АКАДЕМИЧЕСКОЕ ПИСЬМО В УНИВЕРСИТЕТСКОМ ОБРАЗОВАНИИ
Abstract
Привлекается внимание к проблеме академического письма с позиций ценностных основ университетского образования, эффективности и качества подготовки студентов, а также целей и содержательных элементов курса «Академическое письмо».
Значимость навыков академического письма и развития критического мышления представляется несомненной для студентов как гуманитарных, так и негуманитарных специальностей.
References
Беккер Дж. Что такое либеральное образование и чем оно не является? [Электронный ресурс] URL: <http://www.smolny.nw.ru/about_smolny/liberal_education>
Бьерк Л. Типы текста, текстовое сознание и способность к академическому письму // Стратегии академического чтения и письма. Серия «Современные технологии университетского образования». Вып. 5. / Белорусский государственный университет. Центр проблем развития образования. Минск, 2007. С. 129.
Губаревич И.И. Подходы в построении программ и проведении курса «Академическое письмо» // Стратегии академического чтения и письма.
Серия «Современные технологии университетского образования». Вып. 5. Минск, 2007.
Проблемы признания в Болонском процессе: Рекомендации международного семинара, Лиссабон, 11 - 12 апреля 2002 года. [Электронный ресурс] URL:
BraxtonJ.M., & Nordvall R.C. Selective liberal, arts colleges: Higher quality as well as higher prestige? // Journal of Higher Education. 1985. Vol. 56, p. 538 - 554.
Browne M.N., & Stuart M.K. Asking the right questions: A guide to critical thinking 7th ed. Upper Saddle River, NJ., 2004.
Halpern D.F. Thinking critically about critical thinking. Mahwah; NJ, 1996.
Kneller O.K. Introduction to the Philosophy of Education. N.Y., 1971. P. 20 - 21.
National Survey of Student Engagement // Интернет: Сайт www.nsse.iub. edu.ru
Statement on Liberal Learning Adopted by the Board of Directors of the Association of American Colleges & Universities, October 1998. [Электронный ресурс]. URL: <http://www.aacu.org/About/statements/liberalJearning.cfm>
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).